Massages & Behandelingen

Let op: U kunt niet terecht voor erotische doeleinden

Vanaf oktober zijn er geen ontspanning, baby- en zwangerschap massages meer te boeken. Heeft u een cadeaubon voor een ontspanning- of zwangerschap massage? Stuur me een bericht en dan plannen we samen de massage in want die krijg je natuurlijk nog gewoon ♥.

Rug, nek en schouders of bekken massage

Een stevige (sport)massage voor rug, nek en schouders en/of bekken wanneer je veel klachten hebt door bijvoorbeeld thuiswerk, stress en overbelasting.

Bij deze massage ga ik echt de knopen in dit gebied los masseren en de doorbloeding van de spieren stimuleren zodat ze de afvalstoffen gaan afgeven en het zelf herstellend vermogen weer op gang komt.

Hierbij maak ik vaak ook gebruik van cupping cups. Deze cups zet ik vast op je rug (zuigt vacuüm) of ga er mee bewegen. Het vacuüm omhoog trekken van de huid en spier heft blokkades op en zorgt voor een versoepeling van de spieren omdat het melkzuur uit de spier gezogen wordt die voor blokkades zorgt. De doorbloeding krijgt een boost waardoor afvalstoffen beter afgevoerd kunnen worden.

Ook de guasha steen, bamboo stick en andere hulpmiddelen kunnen ingezet worden om blokkades op te heffen.

Deze massage duurt een half uur of 45 minuten

Cupping

Doordat de cups zich vacuüm zuigen op het lichaam kun je veel dieper inwerken op het lichaam, dan met de bekende massagetechnieken. De zuigende werking van de cups zorgt ervoor dat de doorbloeding in het aangedane gebied, bijvoorbeeld vanwege spierpijn, sterk wordt bevorderd. Hiermee wordt ook meteen de stofwisseling gestimuleerd. Op de pijnlijke plekken wordt het lichaam bevrijd van afvalstoffen; de spieren en de huid kunnen beter functioneren en pijn verdwijnt. Doordat tegelijkertijd ook de lymfeafvoer wordt verbeterd, versterk je met cupping ook de weerstand.

Ik ga op het probleem gebied herhaaldelijk met de cups heen en weer waardoor het een diep effect heeft.

Bij welke klachten is cupping een aanrader?

Vooral de topsporters zetten cupping in de kijker. Zij ondergaan deze behandeling na inspanningen om spierknopen, spierpijn en verklevingen van weefsel vlot te verhelpen. Het geeft de doorbloeding en stofwisseling een boost en zorgt er dus voor dat ze snel weer in topvorm zijn. Cupping is niet alleen voor (top)sporters bedoeld. Bij de volgende klachten is cupping beslist een aanrader:

• Spierknopen en -spanningen
  • Verklevingen/ littekens/ striae
  • Spanningshoofdpijnen
  • Emotionele blokkades
  • Bindweefsel

Zijn die rode plekken na de behandeling wel ‘normaal’?

De plekken ontstaan door de zuigkracht, die de cups uitoefenen op de bloedvaten. Ze trekken echter na enkele dagen vanzelf weg. Het is geen teken dat de massage perse pijnlijk is. De rode of blauwe plekken na cupping zijn dus normaal en geen reden tot bezorgdheid!

contra indicatie: gebruik bloedverdunners, zwangerschap. Bij twijfel eerst je arts raadplegen.

Deze massage is in diverse varianten te boeken

Hot Stone massage

Door het gebruik van de hete stenen trekt de warmte dieper en intenser door in de spieren waardoor er een diepere ontspanning ontstaat.

Contra indicatie: zwangerschap, sommige vormen van Reuma (vraag altijd advies aan je arts), huidontstekingen, koorts of hoge bloeddruk.

Deze massage duurt een half uur, uur of 1,5 uur.

Chi Nei Tsang Buikmassage

De ontspannende orgaanmassage maakt de buik op een zachte en diepe manier vrij van blokkades. Deze krachtige, eenvoudige toepassing, Chi Nei Tsang (CNT), heeft zijn wortels in het oude, Taoïstische China en betekent letterlijk “het bewerken van de energie van de interne organen”.

De massage ontgift, brengt emotioneel evenwicht, versterkt en wakkert het helend vermogen van het lichaam aan.

De massage kan erg intens zijn zowel emotioneel als fysiek omdat er blokkades kunnen zitten die aandacht vragen en er dus emoties kunnen loskomen of de plek gevoelig kan zijn. En natuurlijk zijn de emoties die vrijkomen welkom en hoop ik de sfeer te creëren op dat moment dat je ze ook durft te laten gaan. Voel je welkom.

Contra indicatie: het hebben van kanker, ms, aids of andere degeneratieve ziektes. Zwangerschap, menstruatie en vleesbomen. Mits de arts akkoord geeft.

Deze massage duurt een half uur.

Let op: U kunt niet bij mij terecht voor erotische doeleinden

DSC_4960
DSC_4862